19/05/2011
Виконання ремонтно-будівельних робіт фізичними особами-підприємцями.

        У кошторисах практично всіх міністерств і відомств передбачаються видатки, пов’язані з капітальними вкладеннями і в більшості з них при проведенні послідуючого фінансового контролю виявляються факти порушень діючого законодавства щодо правильності використання цих коштів.
        Одержувачами бюджетних коштів на теперішній час  є, як підрядні організації - юридичні особи, так і фізичні особи-підприємці.
        При ревізіях питання  правильності визначення вартості ремонтно-будівельних робіт, виконаних фізичними особами-підприємцями, працівники контрольно-ревізійного управління  в Харківській області  постійно стикаються  з випадками  безпідставно завищених  відрахувань ( від 38,5% до 38,92 %) на соціальні заходи згідно із законодавством, зокрема відрахувань до Пенсійного фонду, що нараховуються, в актах виконаних робіт форми КБ-2в у ІІ-му блоці загальновиробничих витратах,  суб’єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, які фактично сплачують фіксований податок,  зокрема у 200,00 гривень.
        Насамперед, слід зазначити, що відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, страховий внесок до Пенсійного фонду України має складати 33,2%   від загальної суми заробітної плати.
        Окрім того, при величині фіксованого податку, наприклад у 200,00 грн., його частина в розмірі 42% спрямовується Держказначейством України до Пенсійного фонду України.
        Отже, величина доплати повинна бути розрахована таким чином, щоб частина єдиного податку в розмірі 42%, яка спрямована Держказначейством України до Пенсійного фонду України і кошти на доплату різниці в розмірі страхових внесків у сумі склали необхідну величину, тобто 33,2% від заробітної плати та  коштів  на  внесок до Фонду соціального страхування  в розмірі 2,62 % в загальновиробничих витратах.
        При цьому фізичні особи – підприємці в більшості включають до актів виконаних робіт форми КБ-2в нарахування до Пенсійного фонду України в розмірі 32,2% від загальної суми заробітної плати безпідставно, що призводить до того, що фізичні особи – підприємці отримують з бюджету для перерахунку до пенсійного фонду суму в 32,2% від загальної суми заробітної плати, а фактично перераховують значно меньші суми, що в свою чергу призводить до незаконного витрачання бюджетних коштів.
        Наприклад, для виконання робіт з поточного та капітального ремонту приміщень  в  Інституті монокристалів Національної академії наук України за період 2008-2011 років Інститутом були укладені договори з фізичною особою – підприємцем Іщенком Андрієм Олексійовичем та виконано робіт на загальну суму 132,9 тис. грн.
        Підприємець при сплаті фіксованого податку в 200,00 грн. необґрунтовано в розрахунок загальновиробничих витрат до актів виконаних робіт включає завищені відрахування  у розмірі 38,5% - 38,92%  на соціальні заходи  зокрема відрахування до Пенсійного фонду. При цьому бюджетні кошти отримані для перерахування в Пенсійний фонд України в сумі  3457,00 грн. фактично не перераховує, що призвело до незаконних витрат в сумі 3457,00 грн. ( 2,6%)
        На теперішній час завищення вартості виконаних робіт в повному обсязі відшкодовано.

Начальник відділу інспектування
у сфері житлово-комунального господарства та будівництва  
І.В.Шульдякова